15 Kasım 2012 Perşembe

Android Tabletlere Turkcell Vınn Kurmak

İnternette onca yerlere baktım ve hiç bir yerde gerekli açıklamayı ve çözümü bulamadım yine iş başa düştü ve yeni aldığım android işletim sistemli tablet bilgisayarıma Türkcell Vınn modemini kurmayı başardım.

Kurulum çok basit ve dikkat etmeniz gereken bir kaç önemli nokta var sadece.

1- İlk önce tablet Bilgisayarımızın Vınn modemini destekleyip desteklemediğini öğrenmeniz lazım.
Uygulamalar menüsünden Ayarlar bölümüne girin, Sistem Ayarları bölümünden Diğer yada Cihazlar bölümüne girin, açılan bölümde en altta 3G Support İnformation yazılı bölüme girin orada Tablet Bilgisayarınızın hangi modemleri desteklediğini göreceksiniz.
Modeminizin modeli ve markası eğer bu listede yoksa üzgünüm hiç bir şekilde internete bağlanamazsınız.
2- Tablet Pc ile birlikte gelen kısa usb dönüştürücü kabloya modemimizi takıp kabloyu tablet bilgisayara takalım.
3- Uygulamalar menüsünden Ayarlar sekmesine girelim. Kablosuz ağlar bölümü "kapalı" durumda olmalı kesinlikle yoksa bağlantı kuramazsınız.
4- Yine aynı bölümde Mobil Bağlantılar sekmesini tıklayın, açılan yeni menüde Ağ Bağlantıları Seçenekleri bölümüne bakın ve APN bölümüne girin, APN bölümünde Türkcell ve Türkcell MMs diye iki tane APN kurulu olduğunu göreceksiniz.
5- Türkcell APN olan bölümde sağ üst köşede yuvarlak bir seçmeniz için yer var orayı doldurun ve çıkış yapın menüden.

Yapacaklarınız sadece bu kadar, 1 dakika içerisinde internete bağlandığınızı göreceksiniz.



Abone Olmak İçin e-mail Adresinizi Giriniz




Sosyal Medya da Paylaş

42 yorum:

  1. Yukarıdaki adımları izleyip yine de bağlantı kuramadıysanız, Uygulamalar/Ayarlar/Diğer/Mobil Bağlantılar/Türkcell bölümüne giriniz APN olan bölümde internet yazıyor ise mgb ile değiştiriniz ve bağlantınız bir kaç saniye içerisinde bağlanacaktır.

    YanıtlaSil
  2. Piranha Android Tablet Bilgisayar,

    VINNWİFİ Tp-Link özelliği bulunan modemlerde herhangi bir ayar yapmadan kablosuz ağ (Wi-Fi) üzerinden internete bağlanabilirsiniz.

    3G modemler Android işletim sistemine uyumlumudur; 3G modem modelleri orjinal yazılımlarıyla Android işletim sistemiyle uyumlu olarak çalışmaktadır. Ancak operatorler bazı 3G modem yazılımlarında kısıtlama yapabilmektedir.

    Piranha Android Tablet Bilgisayarda 3G Modem Kurulumu.

    1. 3G modeminizde kullandığınız hattın PIN kodunu iptal edin,
    2. Ayarlar bölümüne girip Wifi bağlantısını kapalı konuma getirin,
    3. 3G modeminizi usb girişine takın (bazı modellerimizde otg kablo kullanılmaktadır),
    4. 3-4 dk içerisinde modem ışığı yeşil renkten (bazı modemlerde kırmızı) mavi renge dönüşecek,
    5. Tabletin sağ alt köşesinde şebeke sinyal göstergesi belirecek. Şebeke sinyal göstergesi 1 dk içerisinde mavi renge dönüşüp 3G uyarısı gelecek. Bu işlemlerden sonra modem bağlantınız tamamlanmış olacak.
    6. Yukarıdaki işlemlerden sonra şebeke sinyal göstergesini göremiyorsanız; Ayarlar/Diğer/Mobil Ağlar/Erişim Noktası Adları bölümüne girin şebeke isminin yazılı olduğu alanın sağ köşesindeki tiki işaretleyin. Bu menüden çıktıktan sonra 1 dk içerisinde modem bağlantınız kurulmuş olacak.

    Turkcell 3G modem kullanıyorsanız aşağıdaki ayarları yapmanız gerekecektir.

    1. Ayarlar/Diğer/Mobil ağlar/Erişim Noktası Adları bölümüne girin,
    2. Turkcell yazan yere tıklayın,
    3. İsim = Turkcell 3G
    4. APN = MGB
    5. MCC= 286
    6. MNC= 01
    7. Kimlik Doğrulama Türü= PAP veya CHAP
    8. APN Türü= default

    Yukarıdaki ayarları yaptıktan sonra geri tuşuyla menüden çıkın 3-4 dk içerisinde Turkcell 3G modeminiz sorunsuz bir şekilde internete bağlanacaktır. Pro Tab 7 ver Business Tab 7 modellerimizde ayarları menü/kayıt seçimiyle kaydedin.

    ÖNEMLİ: Bazı 3G modem modellerinde otomatik dosya sistemini iptal etmeniz gerekebilir. 3G modeminiz kısıtlıysa kısıtlamasız yazılım dosyalarını 3G modeminizin site adresinden indirebilirsiniz.

    Hi-Link destekli 3G modem kullanıyorsanız;

    1. 3G modeminizde kullandığınız hattın PIN kodunu iptal edin,
    2. Ayarlar bölümüne girip Wi-Fi bağlantısını kapalı konuma getirin,
    3. 3G modeminizi usb girişine takın (bazı modellerimizde otg kablo kullanılmaktadır),
    4. 1-2 dk içerisinde modem ışığı yeşil renkten (bazı modemlerde kırmızı) mavi renge dönüşecek,
    5. Ayarlar/Diğer/Ethernet seçeneğine girin,
    6. Use Ethernet kısmındaki tiki işaretleyin,
    7. İnternet bağlantınız tamamlandığında, ekranın sağ alt köşesinde ağ bağlantı ikonu belirecektir. Bu işlemden sonra Hi-Link destekli 3G modeminizle internet bağlantısı kurmuş olacaksınız.

    Piranha Destek Cevaplıyor dan alıntıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Piranha'nın bu yanıtı Piranha Business 7'de işe yaradı( "Use Ethernet kısmındaki tiki işaretleyin," --> Hi-Link destekli 3G modem kullanıyorsanız;

      1. 3G modeminizde kullandığınız hattın PIN kodunu iptal edin,
      2. Ayarlar bölümüne girip Wi-Fi bağlantısını kapalı konuma getirin,
      3. 3G modeminizi usb girişine takın (bazı modellerimizde otg kablo kullanılmaktadır),
      4. 1-2 dk içerisinde modem ışığı yeşil renkten (bazı modemlerde kırmızı) mavi renge dönüşecek,
      5. Ayarlar/Diğer/Ethernet seçeneğine girin,
      6. Use Ethernet kısmındaki tiki işaretleyin,
      7. İnternet bağlantınız tamamlandığında, ekranın sağ alt köşesinde ağ bağlantı ikonu belirecektir. Bu işlemden sonra Hi-Link destekli 3G modeminizle internet bağlantısı kurmuş olacaksınız.

      Piranha Destek Cevaplıyor dan alıntıdır.

      Sil
  3. Katkılarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. www.piranha.com.tr adresinde detaylı bilgiler verilmiş ayrıca kullandığınız modeminizin avrupa yazılımları yayınlanmış ZTE MF190 sorunsuz kullanmaktayım. Sağolasın piranha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstadım bende denedim ancak modem göçtü servisten değiştirdiler tekrar denmeye korkutorum açıkcası

      Sil
    2. Hocam aynı yazılımla modem'i 3.defa çökerttim.Nerede yanlış yapıyorum.Kimseden destek alamıyoruz.

      Sil
    3. Hocam aynı yazılımla 3. modem bozdum.Acaba nerede hata yapıyorum.Konuyu siz yaptığınız işlemi biraz detaylı açıklayabilirmisiniz.?

      Sil
  5. Android ICS ile Turkcell Vınn modemi kullanmanın dolaylı bir yolunu buldum. İşe yarar diye yazayım istedim. ICS'de APN ayarı yapamıyoruz. Sistem izin vermiyor. Turkcell için kendisinde ayarlı APN ise hatalı. Bendeki Vınn modem'le bağlanabilmek için APN'yi "mgb" yapıyordum pc'de. Aynı şeyi Android tablette yapmak istedim. Fakat herhangi bir değişikliğe izin vermedi. GooglePlay'de "APN Turkey" isimli bir uygulama var ama bunu da çalıştırmayı başaradım. Bazı forumlarda system/etc/apns-conf.xml belgesini değiştirmekten bahsediyordu. Belgeyi edit edip yerine koydum ama işe yaramadı. Sonunda asıl kaydın olduğu belgeyi buldum.
    data/data/com.androids.providers.telephony/databases/telephony.db
    Bu dosyayı pc'yi aldım. SQlite database'yi olduğunu anladım. Bunu nasıl edit ederim diye araştırırken çok kullanışlı bir Firefox extension'u buldum.
    https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/sqlite-manager/
    İndirip kurdum. Firefox'ta Tools menüsü altından çalıştırdım. Dosyayı açmaya çalıştığımda önce görmedi. Uzantısını sqlite yapınca gördü ve açtı. Kayıtlar arasında 480. sırada Turkcell ayarlarını bulup değiştirdim. Aslında sadece "internet" olarak görülen APN değerini "mgb" yaptım. Database'i kaydedip çıktım. Dosyanın uzantısını eski haline getirip Android'de RootExplorer ile üstüne kaydettim. Tableti kapatıp tekrar açtım. Vınn modemi taktığımda bu kez APN ayarlarını doğru gördü ve bağlandı.
    Epey dolaylı bir yol oldu ama sonuç aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınız için çok Teşekkürler.

      Sil
  6. Eğer desteklemıyorsa yapabileceğimiz bir şey var mı ?

    YanıtlaSil
  7. ONYO 7" tableti vınn ile APN yi mgb yaparak bağlanmayı başardım, çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Peki android telefonlarda oluyormu. Yada nasıl olıyoy

    YanıtlaSil
  9. Android telefonlarda vınn yada benzerinin ne işi var?
    Telefon zaten adı üzerinde şebekesini kullanıp nete bağlanıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyla ilgili bilgi ararken bu sayfayı buldum. Sorulan soruyla ilgili ben de aynı şeyi soracaktım.
      Daha önceden Turkcell VINN almıştık , bununla laptopu internete bağlıyorduk ve halen de devam ediyoruz. Şimdi 3g destekli android Samsung s3 mini tlf aldık. Telefonu 3g ye açıp ekstra para ödemek yerine mevcut Türkcell VINN ı bir şekilde USB üzerinden telefona bağlayıp kullanmam mümkün mü?

      Muhtemelen bunun için telefona bir android uygulama programı gerekecek, bir de bağlantının kurulma şekli ve ayarları lazım. Android tabletler için program olduğu belirtilmiş , bu işler aynen android telefonlar için de uygulanabilir mi?

      Sil
  10. Arkadaslar benim tabletim casper nirvana hicbir islem ve kurulum yapmadan vinn modeme vodafone hattini taktim ve kullanmaya basladim.

    YanıtlaSil
  11. Exper E7HAN Tablet Pc için modem kurulumu mümkün mü ? Desteklemiyor diyorlar fakat ben Tablet'te o sistemin mevcut olduğunu fark ettim. Yardımcı olur musunuz ? Email: ChanCheinChoin@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşletim sisteminiz önemli tablet markası değil.
      Usb girişi varsa modemi takacaksın ayarlarını yapacaksın kullanacaksın, eğer modemini destekliyorsa...

      Sil
  12. Mesaj tekrarı olacak ama galiba alıntılı mesajı sona koymadı sistem.

    Konuyla ilgili bilgi ararken bu sayfayı buldum. Sorulan soruyla ilgili ben de aynı şeyi soracaktım.

    Daha önceden Turkcell VINN almıştık , bununla laptopu internete bağlıyorduk ve halen de devam ediyoruz. Şimdi 3g destekli android Samsung s3 mini tlf aldık. Telefonu 3g ye açıp ekstra para ödemek yerine mevcut Türkcell VINN ı bir şekilde USB üzerinden telefona bağlayıp kullanmam mümkün mü?

    Muhtemelen bunun için telefona bir android uygulama programı gerekecek, bir de bağlantının kurulma şekli ve ayarları lazım. Android tabletler için program olduğu belirtilmiş , bu işler aynen android telefonlar için de uygulanabilir mi?

    YanıtlaSil
  13. Cep telefonları ile Vınn ı kullanamazsınız...

    YanıtlaSil
  14. Benim asus TF101G tabletim var Türkcell3G Modem aldım bağlantı hızı çok yavaş ekstra bir işlem yapmam gerekiyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz yavaşlık az/çok hepimizde de var.
      3G nin marifeti bu kadar galiba :))

      gerçi donanımında etkisi olur baz istasyonlarına olan uzaklıktan tutumda oturduğunuz evin duvarlarına kadar etkisi olur.

      Sil
  15. Süper bir yardım. Çok teşekkür ediyorum. Emeğinize sağlık. saygılar

    YanıtlaSil
  16. arkadaşlar casper nirvana 7 ye modem takabiliyormuyuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde casper nirvana 7m var. bi bilgi yok heralde :(

      Sil
  17. Ya arkadaşlar elimde bir casper nirvana tablet 7 var.. Ne yaptıysam Turkcell vınn kurulumunu yapamadım Lütfen biri yardımcı olabilirmi ?
    Şimdiden TEŞEKKÜR EDERİM ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz tabletin işletim sistemi Android ise yukarıda ki yönergeleri takip edip kurabilirsiniz.

      Sil
    2. Yukarıda dediğiniz gibi cihazlar diye bir bölüm yok :/

      Sil
  18. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. asus Kow me172v tableti yeni aldım. 3g si yokmuş. turkcell vınn ı takamaz mıyım ? tablete taktım ışık yandı vınn da ama basşa bir şey olmadı okumadı.ne yapabilirim turkcell vınn ı bağlayamam mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vınn ışığı sabit mavi olarakmı yanıyor yoksa sinyal gibi kesik kesik mi?

      Sil
  20. evet kesik kesik yanıyor.tablet okumuyor zaten ekrana hiçbir şey gelmiyor.sadece usb giriş olarak okuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda ki ayarları denediniz mi?

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  21. http://www.hepsiburada.com/liste/dark-wr3g1-150mbit-bataryali-3g4g-ve-wifi-4in1-kablosuz-internet-paylastiricirouter/productDetails.aspx?productId=bd303317&categoryId=60001272
    herkesin derdine derman olacak alet budur arkdaşlar bnde sizin gibi çok araştırdım ve buldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihazı aldım.Wireless görüyor,internet bağlanmıyor.Darkta geri dönmüyor.Gerçek bir kabus.Vınn ile wr3g1 kesinlikle uyumsuz.

      Sil
  22. teşekkür ediyorum gerçekten faydalı bilgi bunu arıyordum.

    YanıtlaSil
  23. Ben benim iş tour.I verilen linkten onları alıyorum Türkiye'ye gitmek her Tablet PC kullanmayı seviyorum.telekupon

    YanıtlaSil
  24. Arkadaslar grundig tb 7 de oluyor mu

    YanıtlaSil

Sayfa Başına Çık
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML